október 11, 2012

Féléves beszámoló

Ezen a héten van a 26. Edzőhetem. Mit is jelent ez? Azt, hogy féléve fegyencedzek.

2012. március 23 kezdtem neki a fegyencedzésnek. El sem hiszem, hogy eddig kibírtam, és még mindig imádom / szeretem csinálni. Ezen a téren hihetetlenül motivált vagyok, úgy érzem végre letettem valamit az asztalra, és egészségesebben élek. 

A félév alatt próbáltam minél több féleképpen bolondítani az edzéseimet, voltak itt szánkóhúzások crossfit gyakorlatok, favágások :D A lényeg, hogy kicsit tornásznom kell az állóképességemet.

Az aikidot sajnos abbahagytam, helyileg nem tudtam oda járni ahova szerettem volna. Helyette a krav-magaval kezdtem el foglalkozni heti egyszer, sajnos több időt nem tudok rá fordítani.

Legnagyobb örömömre közben elkezdtem a Harcosok étrendjét is, ami megint csak dobott a teljesítményemen. És most már érzem, hogy a zsír fogyás is elindult :)


Első féléves tapasztalatok:

A fekvőtámasz

ala páncélkemény mellkas és acélos tricepsz. Úgy gondolom, hogy a guggolás után ezen a téren fejlődtem a legtöbbet. A fél év alatt betartva a helyes paul wade által felírt koncepciót, most értem el a a teljes fekvőtámasz végrehajtásához. Ugye milyen durva? Fél év alatt csak idáig, DE nem baj, úgy gondolom, hogy megérte kivárnom ezt a fél évet. 

Eljutni idáig nem volt könnyű ez kétségtelen, mivel kezdetben 10 darab szabályos fekvőtámaszra sem voltam képes...

A legnehezebb lépcső fok a térdelő fekvőtámasz volt, amit merő könnyedséggel csak "női" fekvőtámasznak hívunk. Hát mit ne mondjak, itt maradtam le a legjobban, de sikerült rajta túl lépni :) 

2012. április 23-án álltam neki a térdelő fekvőtámasznak az 5. edzőhéten. 2012. július 16-án elértem a haladó szintet, de onnantól még 2-3 hétig maradtam azon a szinten, és nem léptem tovább.

A guggolás

Itt is a kezdetektől kezdtem mindent, és még mindig nem győzöm dicsérni a guggolás gyertyaállásban számos remek hatását. 

Guggolás téren pediglen jól álltam, már az első edzőhéten képes voltam egylábas guggolást csinálni, mégse siettettem el. Most a zárt lábas guggolásnál tartok, és tervezem a tovább lépést, azonban nem a wadeféle módszerrel akarok fejlődést elérni. A pavelféle út ezen a téren kecsegtetőbb, szóval erre húz inkább a szívem, de ezt még kitalálom.

A húzódzkodás

Hát igen, úgy látom ez a mumusom, evvel tényleg ultra lassan haladtam. Az első lépéssel 3-4 edzőhetet sajnos "pöcsöltem". A függőleges húzás nem éri meg a befektetett időt, szerintem semmire sem jó, mindenesetre én úgy csináltam ahogy a nagy könyvbe meg van írva.

A vízszintes húzás megint keserves, most úgy állok vele, hogy a fél húzódzkodás mellé tervezem beiktatni külön progresszióként a vízszintes húzást, mivel állítólag olyan izmokat/inakat dolgoztat meg ami nagyon fontos ahhoz, hogy elérjük az egy kezes húzódzkodást.

Most fél húzódzkodásokat csinálok. A bicskát hamar túlugrottam, mivel nem tudtam sohasem rendesen kivitelezni a gyakorlatot.

Ezen gyakorlatnál a célom még nagyon messze van, de nem baj ráérek :)

A lábemelés

Szép lassan fejlődést értem el ebben is, bár ez az egyetlen gyakorlat, ahol az izomláz minden nap garantált. Úgy gondolom ha teljesen kezdő az ember, ide kell a legtöbb akarat erő.
Azoktól a napoktól amikor ezt kell csinálnom, előre félek :D

Jelenleg a béka lábemelést csinálom, és lassan tovább lépek.
A térdfelhúzás a legtöbb kihívást jelentő gyakorlat itt.

A híd és a Kézenállás

Bolond létemre egyből belevágtam a hídba, az első két lépés még nem olyan parás, bár itt is sok sok időt eltöltöttem, azonban mihelyt elérkeztem a híd szögben (3. lépés) gyakorlathoz és elkezdtem emelgetni magamat, rá 1-2 hónapra elkezdett ropogni kattogni az eddig sohasem recsegő vállam. 

Úgy gondolom, hogy a legnagyobb kalibát a kézenállás elkezdése okozta, amit ugyancsak egyből elkezdtem. Ez a kettő kombó + a túlsúlyom eléggé szétcseszte a vállamat, ezért abba is hagytam ezeket a gyakorlatokat. A varjútartás és a nyújtásból a teljes hidat csinálom mindig, de az le/fel ereszkedést mellőzőm még egy ideig.

A sok váll körzés megtette a hatását, annyira már nem ropog, és néha még egy kézenállást is megengedek magamnak, nincs vele semmi gond csak amikor kezdtem akkor bolond módon belevágtam, pedig wade bácsi mondta, hogy ne.

Lassan képeket is fogok szolgáltatni, kép nélkül nem ér sokat egy fél éves beszámoló :)

Az első edzésnapom:

2012. március 23. (Péntek) itt skillt mértem még csak fel.

Béka Lábemelés fekvésben : 1x30 (3 perc alatt)
Guggolás gyertyában : 2x10
Fejenállás fal mellett : 2x30 (sec)
Varjú tartás : 2x10 (sec)
Kézenállás fal mellett : 3x20 (sec)
Félfekvőtámasz kézenállásban: 3x2 (2-3 cm-t haladtam lefelé, csuklóm nem bírja)
Időtartam: 40 perc
Jóga : (4perc)

5 megjegyzés:

  1. szép teljesítmény, csak így tovább!

    VálaszTörlés
  2. Jó volt ezt olvasni! Nincs más hátra mint előre!

    VálaszTörlés
  3. Köszi szépen! Már csak helyesírásomat kéne csiszolnom :d

    VálaszTörlés
  4. Hello :) Nagyon ügyes vagy. :) Én 2013.02.06-án kezdtem a fegyencedzést, plusz kardiozom hogy növeljem az állóképességem. Totál nulláról kezdtem, rossz izületekkel, ropogó, fájó csontokkal, gerincferdüléssel, de kezdem érezni, hogy erősödöm. Az első hétben nem tudtam fenn tartani magamkét párhuzamos korlát közt a levegőben, mára már megy, sőt fel le emelgetni is tudom magam, úgy hogy nem ér le a lábam közben. Nálam ez nagy szó.

    Grat, és így tovább! :) Lilly

    VálaszTörlés
  5. Helló! köszönöm szépen a biztatást, igyekszek :P
    Sok sikert neked is

    L-tartással én is megszenvedtem, de mára már érzem magamban az ERŐT :D

    üdv, Máté

    VálaszTörlés